Loading Events
  • This event has passed.

شهریور 16, 1402 @ 8:00 ق.ظ - 5:00 ب.ظ

مهندسی خلاقیت و تخیل و موارد مطرح به آن

مهندسی خلاقیت و تخیل و موارد مطرح به آن

تخیل و خیال پردازی برای ما اتومبیل، دارو، برق و …  را که ما هر روز با آن سر و کار داریم، به ارمغان آورده است. تخیل جنبه مهمی از هندسه خلاقیت است که موجب بوجود آمدن طرز فکر  یک مهندس خلاق با قدرت خیال پردازی بالا می شود. این واژه اغلب حل مسئله است و به توانایی تفکر در خارج از جعبه و تجسم تعدادی از راه حل ها و سناریوهای جایگزین همراه با خیال پردازی و تخیل نیاز دارد.

تخیل و خلاقیت به عنوان یک مهارت نرم یعنی توانایی شکل گیری تصاویر ذهنی یا مفاهیمی که در حواس وجود ندار که در خلاقیت در آکادمی خلاقیت اسپادانا بسیار به آن توجه می شود. خیال پردازی و تخیل خلاق  مربوط به مهارت خاصی است که یک مهارت حیاتی در موفقیت هندسخ خلاقیت  است. با پیشرفت جامعه و رشد سریع و پیشرفت فناوری مهندسان با مشکلاتی روبرو می شوند که تاکنون ندیده بودند که تنها راه،حل این مشکلات جدید هندسه خلاقیت و تخیل است.

یک جمله زیبا به نقل از انیشتن وجود دارد که می‌گوید:

شما نمی‌توانید مشکلات را با سطح تفکر فعلی حل کنید. چرا که مشکلات در واقع زاییده همین سطح تفکر هستند. پس باید به دنبال رشد سطح تفکر خودتان باشید تا از پس مشکلات بربیایید.

بنابراین تخیل در خلاقیت و حل مشکلات زندگی جایگاه مهمی دارد که آکادمی خلاقیت اسپادنا ارزش خاصی برای تخیل در خلاقیت قائل است و سعی در آموزش آن به کودکان در محصولات و دوره های خود در نمایندگی های رباتیک و نمایندگی های مهندسی خلاقیت کرده است چرا که در تاریخ بشریت، ایده های نوآورانه زیادی در علم و فناوری وجود داشته اند که شیوه انجام کارها را تغییر داده اند و مبنای موفقیت اکثر آنها تخیل و تفکر خلاق در زمینه  خلاقیت بوده است.

 افزایش خلاقیت به وسیله تخیل در زمینه  خلاقیت در کودکان باعث می شود که آنها هنگام روبه رو شدن با مشکلات و چالش های گوناگون از روش های مختلفی برای حل آنها بهره جویند.علاوه بر آن کودکی که خلاق است و دارای قوه تخیل بالایی است می تواند آثاری ارزشمند خلق کند.در سنین کودکی، والدین موسسات آموزشی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در پرورش خلاقیت کودک خود دارند و باید با آگاهی و صبر، روش ها و آموزش های لازم را برای پرورش خلاقیت کودک خود به کار گیرند به همین دلیل آکادمی خلاقیت اسپادانا(پانکس) جهت پرورش خیال پردازی و قوه تخیل در کودکان در زمینه خلاقیت اقدام به آموزش و پرورش کودکان در نمایندگی های رباتیک خود و نمایندگی های پانکس کرده است تا علاوه برافزایش تخیل آنها،به خلاقیت و تخیل آنها سمت و سویی درست دهد

پرورش خلاقیت و تخیل کودک در چه سنی اهمیت بیشتری دارد؟

 با توجه به بررسی های انجام شده در زمینه رابطه مهندسی خلاقیت و تخیل،معمولا کودکان در سن ۵ سالگی به دلیل افزایش تمرکز، تکمیل زبان و تقویت مهارت های جسمی و فیزیکی، کودک به اوج تفکر خلاق می رسد،به همین دلیل نیاز است تا با پرورش تخیل آنها در راستای تحقق خلاقیت فعال و کارآمد تلاش شود.

بنابراین بسیار مهم است که والدین در این سن حساس برای پرورش خلاقیت کودکانشان سرمایه گذاری کرده و اقدامات لازم را جهت افزایش آن انجام دهند،به همین دلیل آکادمی خلاقیت اسپادانا(پانکس) اقدام به برگزاری کارگاه های رباتیک و خلاقیت در زمینهء  پرورش تخیل کودکان و افزایش خلاقیت آنها در راستای  خلاقیت  در نمایندگی های پانکس کرده است.

تمرینات علمی عملی برای افزایش نقش تخیل و خلاقیت در مهندسی

برای یک کودک  خلاق، برای بهتر کردن ذهنیت او و تمرین مهارت تخیل در تفکر خلاق و مهندسی ، می توانیم این کارهارا انجام دهیم:

این تمرینات سریع برای فعال نگه داشتن مغز خلاق کودک دارای قوه تخیل برای کمک به کار روزانه او آورده شده است:

1)بازی ها:

 آکادمی خلاقیت اسپادانا با آموزش و پرورش تخیل کارآمد در خلاقیت در قالب بازی هایی همچون بسته های مدل های حرکتی،مدل های حمل و نقل،چرخه زندگی، شهر بازی،محیط زندگی،مدل های جاندران در قالب کتابچه های راهنما رنگی تصویری همراه با توضیحات و شعر تخصصی شده  مخصوص کودکان خردسال که در مورد حل مسئله است و همراه با مهارت فکر کردن با بهره گیری از تخیل در مورد چند قدم جلوتر بازی را تقویت میکند.تفکر استراتژیک کودکان همراه با تخیل در زمینه مهندسی خلاقیت  با این بازی ها تقویت می شود،بنابراین با این بازی ها اقدام به پرورش تخیل کودکان در خلاقیت پانکس کنیم.

کتابچه های آموزشی: اگرچه این کتابچه های بر آموزش متمرکز است، اما با معرفی حیوانات جانداران، محیط زندگی،چرخه زندگی،حمل و نقل شهر بازی و مدل های حرکتی در قالب شعر همراه با تصویر و موسیقی های متنوع و مدل های گوناگون اقدام به سمت و سو دادن به تخیل کودکان و تحریک آن در زمینه خلاقیت کرده و باعث پرورش خلاقیت آنها با تخیل کارآمد میکند که سبب می شود معماهایی در ذهن کودک ایجاد شود و بدنبال یافتن پاسخ های آنان با بسته های بازی و ساخت مدل های گونگون باشد تا توانایی خود را در فکر کردن به راه حل های جایگزین برای مشکلات امتحان کند و حتی مدل های جدید بسازد.

ایجاد ذهنیت مهندسی خلاقیت با تخیل

توانایی شناسایی مشکلات و یافتن چندین راه حل با خلاقیت و تخیل بخش اساسی در کار یک کودک مهندس است. این امر به طرز فکر خلاقیت و تخیل کودک وابستگی کامل دارد که با آموختن این مهارت ها از همان ابتدای کار مهندسی خلافقیت خود، این ذهنیت خلاق را با تخیل ایجاد می کند ،به همین دلیل است که همه کودکان باید در این مورد تلاش کنند تا تخیل را در  خلاقیت خود جا دهند، به این معنی که می توان انتظار داشت نسلهای آینده مهندسین، هم خلاقیت و هم تخیل داشته باشند که چالش های پیش روی ما را به عنوان یک جامعه جهانی راحت تر حل کنند که این امر هدف آکادمی خلاقیت اسپادانا(پانکس) است که در حال تحقق در نمایندگی های خلاقیت و رباتیک پانکس است که از مزایای دوره خلاقیت می توان موارد زیر را نام برد:

1)افزایش خلاقیت

2)کمک به مهارت دست ورزی

3)ارتقاء هوش دیداری و شنیداری

4)هماهنگی بین ذهن، چشم و دست

و…

دوره های مهندسی خلاقیت آکادمی خلاقیت اسپادانا مناسب کودکان ۴ تا ۸ سال می باشد و در ۷ ترم متوالی تشکیل می شود. برای شروع دوره های خلاقیت به بسته سازه نیاز دارید که شامل تمامی قطعات مورد استفاده ترم ها می باشد همچنین جهت تثبیت آموزش ها در منزل برای هر ترم کاربرگ هایی مخصوص طراحی شده که متناسب با آموزش های کلاس می باشد. در کلاس خلاقیت کودکان با چالش های مختلف و اطلاعات علمی مناسب با سن کودک روبرو می شوند همچنین این دوره به همراه موسیقی و بازی می باشد که محیطی شاد و آموزشی را بوجود می آورد و می توان یکی از بهترین گزینه ها برای آموزش کودکان ۴ سال به بالا می باشد.

مهندسی خلاقیت پانکس در ایران کالا

مهندسی خلاقیت پانکس در ایران کالا

Details

Date:
شهریور 16, 1402
Time:
8:00 ق.ظ - 5:00 ب.ظ
Event Category:
Event Tags: