Loading Events
  • This event has passed.

اسفند 1, 1399 @ 8:00 ق.ظ - 5:00 ب.ظ

مهندسی خلاقیت – ششمین جشنواره اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مهندسی خلاقیت – ششمین جشنواره اسباب بازی

مهندسی خلاقیت پانکس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معرفی جشنواره ها

به نام خدا :جشنواره ملی اسباب‌بازی ایران با هدف کمک به ساماندهی و رونق صنعت اسباب‌بازی از سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده است. ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در پاییز سال ۱۳۹۹ سال جهش تولید، با رویکردی نو در فضای مجازی و با هدف حمایت از کالای ایرانی و کمک به رونق تولید و با هدف برقراری ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در حوزه اسباب‌بازی از جمله گروه مهندسی خلاقیت و رباتیک پانکس  با همراهی شورای نظارت بر اسباب‌بازی فعالیت خود را شروع کرده است. برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت اسباب‌بازی، برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش علمی، انتخاب برترین اسباب‌بازی‌های ایرانی و همچنین برپایی نمایشگاه تخصصی شرکت‌های ترویج بازی و اسباب‌بازی از برنامه‌های متنوع این جشنواره است. دبیرخانه ششمین جشنواره ملی اسباب بازی با بهره‌مندی از زیرساخت‌های فضای مجازی، این جشنواره را با نگاه توسعه‌ای در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید» برگزار می‌کند. بی‌شک، برگزاری ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به‌صورت مجازی، گام موثری جهت تحقق اهداف والای این جشنواره و گسترش آن به مرزهای نو است.جهت خرید می توانید به لینک زیر که چند محصول برگزیده مهندسی خلاقیت پانکس است رفته و خرید با تخفیف انجام دهید.

لینک خرید محصولات مهندسی خلاقیت پانکس در ششمین جشنواره اسباب بازی

جشنواره ملی اسباب بازی از سال ۱۳۹۴ فعالیت های خود را به صورت جشنواره و نمایشگاه سالانه آغاز کرده است و تولید کنندگان داخلی در این جشنواره محصولات خود را معرفی می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های شاخص این جشنواره برگزاری نشست ها و کارگاه های تخصصی و هم چنین معرفی تولیدکنندگان و محصولات برگزیده بوده است.

اولین جشنواره ملی اسباب بازی مرداد ماه سال ۱۳۹۴ کلید خورد و در این جشنواره علاوه بر نمایش و فروش تولیدات داخلی بهترین های صنعت اسباب بازی نیز طی فرایند داوری معرفی شدند.

دومین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی از هجدهم تا بیست و دوم مرداد ماه ۱۳۹۵ در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شد. این دومین گام جشنواره علیرغم مشکلات بسیار ولی باشکوه بسیار برداشته شد. نشست‌های جنبی یکی از جاذبه‌های این جشنواره بود.

سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی ۲۴ تا ۲۸ مرداد ماه سال ۱۳۹۶ برگزار شد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره را با هدف برقراری ارتباط میان فعالان حوزه اسباب بازی و تبیین اهمیت و ضرورت طراحی و تولید برای مخاطبان در داخل کشور در چند بخش برگزار کرد. از بخش‌های شاخص این دوره می‌توان به نمایشگاه اسباب‌بازی‌های بومی و سنتی و برگزاری همایش یک روزه در حوزه اسباب‌بازی و سرگرمی کودکان اشاره کرد.

چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی از ۲۶ آبان ۱۳۹۷ آغاز به کار کرد. علاوه بر نمایش بیش از ۱۳۰۰ کالای تولیدی در نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت اسباب‌بازی ایرانی، امکان برقراری ارتباط سازنده میان ارکان این حوزه، اعم از طراحان، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و سرمایه‌گذاران فراهم شد. در بخش ترویجی بازی و اسباب‌بازی این جشنواره بیش از ۳۰ نهاد دولتی و غیردولتی حضور داشتند که امکان بازی فردی و گروهی مخاطبان کودک و نوجوان را فراهم آورده‌اند. آیین اهدای جوایز برگزیدگان جشنواره نیز روز چهارشنبه ۳۰ آبان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد. جشنواره چهارم یک تحول بزرگ در مشارکت بخش خصوصی و جشنواره محسوب می‌شود.

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با همراهی تولیدکنندگان، کارآفرینان و علاقه‌مندان حوزه سرگرمی و اسباب‌بازی در دی ماه ۱۳۹۸ برگزار شد. نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت اسباب‌بازی ایرانی این دوره با حضور ۱۶۰ تولیدکننده اسباب‌بازی، ارائه دو هزار اسباب‌بازی ایرانی، حضور بیش از ۶۰ طراح و عروسک‌ساز و معرفی ۴۰۰ عروسک در شهر عروسک‌ها در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برپا شد. نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب‌بازی با شعار «بازی برای همه» با حضور ۲۷ شرکت و موسسه دولتی، خصوصی و نهادهای مردمی اعم از گروه‌های مشاوره بازی و بازی درمانی، مؤسسه‌های آموزش از طریق بازی، مدارس و مهدکودک‌ها با فرآیندهای آموزشی بازی محور، گروه‌های برگزارکننده رویدادهای بازی محور، فضاهای بازی آموزشی و موزه‌های اسباب‌بازی و برگزارکنندگان دوره‌های آموزشی تربیت مربی بازی در این دوره از جشنواره برگزار شده. در طول پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی آیین رونمایی از ۲۰ عنوان اسباب‌بازی جدید ایرانی با حضور تولیدکنندگان و کارشناسان حوزه اسباب‌بازی در سالن نمایشگاه تخصصی برگزار شد. همچنین در طول این جشنواره از سه فعال، سه پیشکسوت و سه نهاد فعال حوزه اسباب‌بازی نیز تقدیر به عمل آمد و پنجمین دوره جشنواره ملی اسباب بازی را بسیار شاخص و متفاوت از دوره‌های گذشته کرد.

دبیرخانه ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از ابتدای سال ۱۳۹۹ در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید» آغاز به فعالیت کرد تا زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این جشنواره را به‌صورت مجازی فراهم کند. دبیرخانه این جشنواره امیدوار است که زیرساخت‌های مجازی تدارک دیده شده برای این جشنواره در ضمن اینکه چهرۀ نوئی را به این جشنواره می‌دهد بتواند عرصه‌های گسترده‌تری را پیش پای این پویش ملی قراردهد

پانکس به عنوان تولید کننده برتر محصولات مهندسی خلاقیت و رباتیک در چند سال اخیر مرتب در این جشنواره حضور فعال داشته است

آماری شگفت انگیز اما واقعی بیان می کند که بیش از 32 میلیون کودک معلول در کشورهای در حال توسعه به دلیل کم توانی و معلولیت از آموزش بی بهره اند! این آمار سه برابر کل جمعیت کشوری مانند سوئد است! کم توانی آنها نسبت به هر عامل دیگری از جمله جنسیت، محل سکونت و یا شرایط خانواده بر استفاده از فرصت آموزش و یادگیری آنها تاثیر گذاشته است. دور بودن از فضای آموزشی مانع از این می شود که بتوانند با همسالان خود ارتباط بگیرند، دوستان مختلفی پیدا کنند، توانایی خواندن و نوشتن بیابند و به مهارت های حیاتی مورد نیاز برای کار در آینده دست یابند. بنابراین لازم است که با این بی عدالتی مبارزه کنیم. در بیشتر موارد معلولان از مردم گریزانند، چرا که نگاه و واکنش مردم به آنها از دو حالت خارج نیست؛ فاصله گرفتن و یا ترحم کردن. این واکنش‌ها تاثیر بسیار منفی در روحیات آنها دارد. جشنواره ملی اسباب بازی فرصت مغتنمی بود تا این عزیزان در کنار دیگر کودکان قرار می گرفتند و از این فرصت بهره می بردند، اما متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا ،کودکان فراگیر در کنار همه مشکلات ظاهری، مجبور به تحمل بار روحی و روانی مضاعف این قرنطینه خانگی شدند. اما این بار ما در ششمین جشنواره ملی اسباب بازی این کودکان را تنها نگذاشته ایم و اسباب بازی های که تولید کنندگان ما برای رشد این عزیزان تولید کرده اند را معرفی خواهیم کرد.

سایت اصلی  panex.ir

سایت فروشگاه: bazareq.com.

.

Details

Date:
اسفند 1, 1399
Time:
8:00 ق.ظ - 5:00 ب.ظ
Event Category:
Event Tags: